Satisfactie – business (3)

PRIETENIA – obiectii (4), inchiderea vanzarii (3)
May 1, 2018
Maria si aligatorul – business (4), succes (3)
May 15, 2018
Show all

TOTUL SE REDUCE LA O INTREBARE SIMPLA: CAT DE TARE ITI DORESTI SA REUSESTI?

De curand, in cadrul unei sesiuni de consultanta de business, m-am intalnit cu un coleg de-al nostru care mi-a marturisit ca vrea sa faca multi bani din meseria pe care o avem. L-am intrebat cat si mi-a spus o suma care cred ca ar impresiona 99% dintre romani.

Eu: De ce vrei sa faci atat de multi bani? Clientul: Pentru ca pot. Eu: Aiurea! Poti sa faci o gramada de chestii si nu le faci. Poti sa flencani ciunga in timp ce vorbesti cu mine, poti sa fii pe plaja acum in loc sa stam de vorba aici, etc. De ce vrei sa faci atatia bani? Clientul:…  Eu: Probabil pentru ca TE FACE SA TE SIMTI BINE. Iar cand o sa faci banii aia multi pe care vrei sa-i faci, o sa te simti de-a dreptul senzational!!!

Eu: Si dupa aia ce-o sa faci? Clientul: Dupa aia, dupa care aia? Eu: Dupa ce o sa faci banii aia multi… Clientul: Ha-ha! N-avea tu grija ca o sa stiu eu ce sa fac cu ei!!! Eu: Crezi??? Daca nu stii de acum, n-o sa stii nici atunci… Clientul: De unde stii?!? Poate ca sunt mai destept decat crezi tu !!! Eu: N-am nici o indoiala ca esti foarte destept… doar ca daca nu ai un plan cu cap si coada de la bun inceput, nu sunt prea multe sanse sa reusesti. Clientul: Adica ce trebuie sa stiu, mai precis?

Eu: Dupa ce o sa faci banii aia foarte multi, o sa incepi sa-i dai. Altora. Clientul: Nu prea cred… Eu: Da, celor mai multi oameni nu le place sa dea altora banii lor. Stii de ce? Ii face sa se gandeasca ca vor muri. Si nimanui nu-i place asta. Clientul: Corect!

Eu: Atunci sa-ti spun care e surpriza!!! Clientul: Ah, imi plac surprizele!!! Eu: Aiurea! Ne plac numai surprizele placute.  Clientul: Ha-ha-ha… Eu: Surpriza e ca o sa devii dependent de sentimentul ala grozav pe care o sa-l ai cand o sa stai calare pentru prima data pe un milion de euro. Clientul: Adica cum? Eu: Adica o sa vrei sa ai sentimentul ala tot timpul. Numai ca sentimentul ala te va tine doar putin timp. Si o sa crezi ca daca faci mai multi bani, o sa ai iar sentimentul ala de la inceput. Clientul: Si?

Eu: Si SINGURUL LUCRU CARE TE VA FACE SA TE SIMTI SI MAI BINE decat te-ai simtit cand ai facut primul milion…  o sa fie cand o sa-ti promiti tu tie ca o sa faci in continuare atat de mult incat ai sa donezi un milion in fiecare an!!! Clientul: Ba, ejti nebun?!? Eu: Ba, ejti prost?!?

Acumularea fara scop se numeste lacomie. E o boala. Si calea ca se ne vindecam de boala asta e sa dam. Sa dam cui are nevoie. Ce are nevoie.

Clientul: Simt ca e ceva tare in ce zici tu dar… Eu: Motivul pentru care NIMIC  si NIMENI n-o sa te faca MAI FERICIT ca atunci cand dai este acela ca momentul in care dai te face sa te simti, in sfarsit, stapan pe singurul lucru de care ti-a pasat vreodata cu adevarat: TU INSUTI !!!

Clientul: Hai ca nu te cred… adica mie imi pasa doar de mine insumi?!? Nu-i adevarat!!! Eu: Eu am spus altceva. Clientul: Cum altceva? Ai zis ca nu-mi pasa decat de mine! Eu: Am zis ca o sa fii cu adevarat fericit abia atunci cand o sa simti si o sa-ti dovedesti tie insuti ca tu hotarasti ce se intampla cu tine. Nu familia, nu guvernul, nu crizele, nu circumstantele exterioare…

 

 

 

 

 

 

 

 

Se spune ca singura capcana din care nimeni nu scapa niciodata e timpul. Poate ca e adevarat. Poate ca nu. Mai important e altceva:

Ce facem cu timpul nostru? Ce invatam din trecut?

De acum 50 de ani si pana acum cativa ani, erai un dentist de succes in America daca traiai o viata foarta buna lucrand doar 3 zile pe saptamana. Asta era considerat standardul de succes. Pe primul loc era doctorul. Pe locul doi veneau nevoile pacientului. 

Acum 4 ani, 40% dintre medicii dentisti francezi sufereau de sindrom de burn-out. Acum 3 ani, procentul era 43%. Acum 2 ani, procentul era de 46%. Pe primul loc era satisfactia pacientului. Nevoia de recuperare a medicului dentist venea pe locul doi.

Azi, americanii se indreapta cu putere spre pozitia francezilor: vrem mai multi bani? Atunci trebuie sa punem pacientul pe primul loc. Nu mai conteaza ce vreau eu, medicul dentist, conteaza doar sa fie pacientii multumiti.

Recomandarea mea e alta: hai sa ne intalnim la mijloc. Satisfactia pacientilor e la fel de importanta ca satisfactia noastra, a medicilor dentisti. Toti aterizam pe primul loc. Nu exista un loc doi. Toata lumea e castigatoare.

Satisfactia e un lucru de care toata lumea are nevoie.

Tu cum faci asta in cabinetul tau? Vrei sa stii cum fac eu?

www.craciunstomatologie.ro/cursuri

https://www.facebook.com/CursuriVanzariMediciDentisti

https://www.instagram.com/cursurivanzarimedicdentist

Gabriel Craciun – 0723.553971

Leave a Reply