Dezvoltare – business(5)

Maria si aligatorul – business (4), succes (3)
May 15, 2018
Incotro? – succes (4)
June 1, 2018
Show all

Dezvoltare – business(5)

Cine este cea mai importanta persoana in dezvoltarea unei clinici de stomatologie?

aici am pus intrebarea

 


 

Care e soluția OPTIMĂ pentru dezvoltarea clinicii Dumneavoastră de medicina dentară, pe termen lung?
1. investesc in echipa
2. măresc preturile
3. educație profesionala continuă
4. investesc in tehnologie noua
5. follow up mai bun

Toate raspunsurile par a fi corecte. Ei bine, nu! Doar unul singur sta in picioare. De ce?

  1. investesc in echipa

Echipa e formata din medici, asistente, tehnicieni, personal auxiliar si inca cineva. Cine? Deocamdata e secret…:D Aflati raspunsul mai tarziu. Sigur ca e bine sa avem un personal super calificat format din oameni care sa-si inteleaga corect menirea in clinica de stomatologie.

Dar trebuie sa investesc eu in ei? Am agajat un medic,  a trecut de perioada de proba, totul pare a fi ok, ii platesc un curs super-scump, il face… si dupa 3 zile ma anunta ca pleaca din clinica mea in Anglia. Poftim? Probleme, Gogule?

“Pai, nu poti sa pleci in Anglia ca ai contract cu mine pe 3 ani!” A, da?!? Si de a doua zi incepe sa se poarte urat cu pacientii, vine cand are chef, sta pe facebook in loc sa se ocupe de pacienti, etc. Ce e de facut? Trebuie sa-i dam drumul sa plece.

Am investit in echipa. Care e rezultatul? Nasol, am pierdut bani, timp… nici macar nu ne-am recuperat investitia darmite sa facem vreun profit de pe urma ei…

Cum ar fi trebuit sa facem? Acesta va fi subiectul unei alte postari din blog. Daca vreti sa aflati mai repede, va invit la cursuri

CURSURI

2.  maresc preturile

Foarte buna idee. Maresc intai calitatea serviciilor oferite pacientilor apoi maresc preturile. Numai ca asta e o solutie buna pe termen scurt. Afacerea creste doar cand maresc preturile. Si cum nu pot fac asta la infinit, nici cresterea nu e pe termen lung.

3. educatie profesionala continua

Asta e un lucru obligatoriu. Dar trebuie sa cresc intai eu sau echipa mea si abia apoi cresc incasarile. Iar treaba asta cere timp. Si bani. Uneori foarte mult timp. Uneori foarte multi bani. Cum nu am invatat sa fac extractii in 2 zile, nici refacerea ofertei osoase deficitare nu se invata peste noapte.

4. investesc in tehnologie noua

Tot ce e nou costa. Vreau un Trios, cateva zeci de mii de euro. Floare la ureche… cu conditia sa am banii, sa nu am datorii, sa nu ma duc la banca pentru un credit, etc. Basca ca trebuie sa invat sa lucrez cu el. Si mai trebuie platita si nu stiu ce subscriptie anuala de vreo cateva mii de euro. Pana sa ajung sa fac profit din tehnologia noua trebuie sa investesc o gramada de bani si timp…

 

5. follow-up mai bun

Acesta este raspunsul corect. Cat ma costa sa dau un telefon pacientului a doua zi dupa ce i-am scos un molar de minte inclus – de exemplu – ca sa-l intreb cum se simte? 5 minute? Ce ma costa sa trimit pacientului de ziua lui o urare de sanatate? Sau sa trimit sms-uri de Paste si de Craciun la toti pacientii? Nu-mi place sa ac asta? Foarte bine. Deleg responsabilitatea asta membrilor echipei.

Toti medicii isi suna pacientii a doua zi dupa o intervetie cu potential traumatizant. Receptionista poate trimite mesajele de “La multi ani!!!” tuturor pacientilor care isi aniverseaza ziua de nastere. Si asa mai departe…

Ce castigam din asta? Care e mesajul real pe care il transmitem pacientilor nostri? Le spunem ca ne pasa de ei. Unde se vor intoarce acesti oameni cand vor avea o noua problema cu dintii? La cabinetul de peste drum – care e mai aproape de casa –  sau la un cabinet unde le-a spus lor o cunostinta ca sunt preturi mici?!? Nici pomeneala!!! Se vor inoarce la noi.

Pe cine vor recomanda mai departe pacientii nostri rudelor, prietenilor, cunoscutilor cu probleme dentare? Tot pe noi. De ce? Fiindca ne pasa de ei. Fiindca pe primul loc in mintea noastra e ca pacientul trebuie sa fie multumit.

Si cum ne ajuta chestia asta in dezvoltarea afacerii? E simplu: pacientii sunt cel mai important membru al echipei noastre. Nu medicii, nu asistentele, nu tehnicienii, nu altcineva!!! Pacientii !!!

De ce sunt pacientii cel mai important membru al echipei? Daca inca nu v-ati prins, atunci o sa va raspund mura-n-gura cand veti veni la cursuri… 😀

 

https://craciunstomatologie.ro/cursuri/ https://www.facebook.com/CursuriVanzariMediciDentisti/ https://www.instagram.com/cursurivanzarimedicdentist/ www.twitter.com/CursuriVanzari

 

Gabriel Craciun – 0723.553971

Leave a Reply